Pagal Asios Vološinos pjesę

Žmogus iš žuvies

RežisieriusEglė Švedkauskaitė
VaidinaMatas Dirginčius, Ieva Kaniušaitė, Aleksas Kazanavičius, Viktorija Kuodytė, Simonas Storpirštis, Asta Zacharovaitė
DramaturgasAsia Vološina
Režisieriaus asistentasJustina Mykolaitytė
DailininkasOna Juciūtė
KompozitoriusAgnė Matulevičiūtė
Premjera 2020 m. sausio 07 d.
Sausio 7 d.19:00Salė 99
Sausio 8 d.19:00Salė 99
Vasario 20 d.19:00Salė 99

APRAŠYMAS

Eglė Švedkauskaitė: „Žmogus iš žuvies“ – lingvistinis labirintas, naktį išsiveržiančių išpažinčių tinklas, iškalbamas moterų lūpomis ir išgirstamas vyrų ausimis. Tai gan retas atvejis dramaturgijoje. Pristatyti Asios Vološinos pjesę man reiškia pakviesti žiūrovą į išsitempusį laiką, kurio rėmuose skleidžiasi nerimas. Dėl savęs, dėl savo kūno, dėl savo vaiko, dėl šalies ir ateities. Tai proga įsigilinti į laisvės sąvoką – kas tai yra nedemokratinėje aplinkoje? Mano nepaklusnumas ar nesipriešinimas? Ar susitaikymas ir cinizmas, nukreiptas į pūvančią santvarką, nėra savęs įkalinimo forma? O priklausomybė nuo iliuzijų ir neišsipildančių troškimų, bejėgystė, nedrąsa imtis veiksmų ir vilties laukimas – visa tai juk irgi apynasris laisvei, galbūt dar ankštesnis nei tas, kurį žmogui uždeda sistemos ir ideologijos. Realybė (ir valstybė) šioje pjesėje – opresyvi, ji ateina į namus, kuriuos pjesės personažai naiviai laiko pakankamai tvirta barikada, ir pasiima tai, ką nori. Bet jei tu atsitveri savo bute nuo kasdienybės, ar nedarai paslaugos pačiai sistemai? Tu atsitrauki. Suvokęs savo stovėjimo mitinge absurdiškumą, skubi į saugų citatų ir svajonių pasaulį namuose. Nevaldomos agresijos, kurią propaguoja šiandieninė Rusija, akivaizdoje įžūlu taip klausti, bet „Žmogus iš žuvies“ leidžia pasvarstyti: kokia prasmė eiti į aikštes, kai eilinio piketo scenarijų žinai atmintinai? Jeigu nuojauta vis garsiau kužda, kad turi reikalą su mirusia šalimi, kurios kūnas atšalo dar iki tau gimstant?

Asia Vološina – aktyvi jaunosios kartos Rusijos dramaturgė. 2018 m. išleistas jos pjesių rinkinys Miršta choras. Keturios pjesės apie Rusiją, į kurį įtraukta ir pirmą kartą Lietuvoje pristatoma pjesė Žmogus iš žuvies (2016 m.). Režisieriaus Jurijaus Butusovo spektaklis pagal šią pjesę 2018 m. tapo ne tik Maskvos dailės teatro, bet ir viso teatro sezono įvykiu.

Eglė Švedkauskaitė baigė teatro režisūrą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (vadovas Jonas Vaitkus). Debiutavo su spektakliu Heda Gabler (2017 m., Lietuvos rusų dramos teatras). 2018 m. Spoleto festivalyje (Italija) laimėjo Jaunojo Europos teatro prizą. Jos kūrybai būdingi šiuolaikinės visuomenės tyrimai, per komiškas stereotipines situacijas atskleidžiantys atpažįstamą šių dienų pasaulio tikrovę.

Premjera sausio 7, 8 dienomis.