APRAŠYMAS

Fiodoras Dostojevskis – pranokęs savąjį laiką autorius, svarbus moderniosios literatūros kūrėjas. Jo romanai – tai žmogaus dvasios kontinentai; savo paskutiniuose kūriniuose rašytojas kėlė „prakeiktuosius“, tikėjimo ir netikėjimo, būties klausimus, jo herojai yra draskomi tamsiausių aistrų ir nežemiškų dvasios nušvitimų. Pasak rašytojo Česlovo Milošo, pagrindiniai F. Dostojevskio kūryboje iškeliami metafiziniai klausimai, su jais susipažinus Vakaruose, buvo pavadinti šiuolaikinio žmogaus problemomis, nepaisant, kur jis gyvena ir kokia kalba jis kalba.

Paskutiniame savo kūrinyje Broliai Karamazovai per šeimos likimą perteikiami pagrindiniai F. Dostojevskio epochos prieštaravimai. Šiame rašytojo opus magnum polifoniškai persipina pagrindinės jo kūrybos temos – dievoieška ir neapykanta, nusikaltimas ir atgaila, artimo meilės ir atleidimo troškimas.

Žymiojo literatūros kūrinio ėmėsi jaunas taletingas režisierius Povilas Makauskas. Jaunasis kūrėjas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje kartu su savo bendraamžiais aktoriais buvo pristatęs F. Dostojevskio romano Broliai Karamazovai ištraukas. Jaunimo teatro spektaklyje žiūrovai išvys studijų darbo tęsinį, kuriame vaidina jaunosios kartos aktoriai – Vainius Sodeika, Gytis Laskovas, Arnas Ašmonas, Iveta Raulynaitytė, Andrius Alešiūnas.

P. Makauskas pats rašė kūrinio inscenizaciją bei ieškojo spektaklio scenografinių sprendimų. Prie kūrybinės grupės prisijungė lėlių dailininkė Barbora Šulniūtė, kostiumų dailininkė Dominyka Kačonaitė ir kompozitorius Antanas Kučinskas. Jaunam režisieriui svarbus F. Dostojevskio romane vaizduojamo žmogaus mįslingumas, meilės, neapykantos, ateizmo ir tikėjimo svarstyklės. Savo inscenizacijoje ir spektaklyje jis koncentruojasi į brolio Ivano (akt. Vainius Sodeika) personažą, kuris padaro baisų nusikaltimą ne savo rankomis. Nusivylęs pasauliu, Ivanas siekia jį taisyti, bet nusirita iki velniškos filosofijos, kad viskas leista. O jeigu viskas leista, tai ir Dievo nėra... Pasak P. Makausko, spektaklio pagrindinė tema – kaltės prisiėmimas ir kelionė sąžinės link. „Apsėdimas" – apie broliškumą, tėvažudystę, aistrą ir sąžinės kalėjimą, iš kurio neįmanoma ištrūkti.

P. Makauskas dar būdamas II režisūros kurse, debiutavo spektakliu Yolo (2013 m.), bakalauro studijų pabaigoje pristatė premjerą Laimingasis princas (2015 m.), kūrybinės patirties sėmėsi Italijoje ir Ispanijoje.

Spektaklį remia: